We zoeken een verantwoordelijke fondsenwerving en communicatie

Community Land Trust Brussel is een jonge vereniging die op een innovatieve manier betaalbare woningen voor mensen met een laag inkomen ontwikkelt. Wij pionieren met een vernieuwend eigendomsmodel en met een participatieve aanpak voor de ontwikkeling van onze woonprojecten.

Onze vereniging wordt erkend en gesubsidieerd door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Om onze werking verder uit te bouwen en te diversifiëren willen wij nu ook op zoek gaan naar private investeerders en schenkers. Door burgers, bedrijven en organisaties te betrekken bij de financiering van onze werking willen wij het draagvlak van onze werking verstevigen. Om hen te bereiken en te overtuigen willen we een fondsenwervingspolitiek op poten zetten en willen wij extra inzetten op onze externe communicatie. We zoeken daarom een verantwoordelijke (0,6 VTE) voor fondsenwerving en communicatie om ons team te versterken.

Je functie

Het is je belangrijkste opdracht om onze werking ruimer bekend te maken en meer mensen te motiveren om ons te steunen. We zijn op zoek naar een duizendpoot die ons fondsenwervingsbeleid en communicatiebeleid ontwikkelt en uitvoert. Je staat zowel in voor het uitdenken van het beleid als voor de praktische uitvoering ervan. Je schrijft een content plan maar je schrikt er ook niet voor terug om op bezoek te gaan bij grote schenkers. Je helpt met de vormgeving van onze communicatie en schrijft teksten voor onze website. Hoewel je, binnen een multifunctioneel team, de enige communicatie- en fondsenwervingsmedewerker bent, wordt je bijgestaan door de coördinatie en de rest van het team.

Fondsenwerving

Je staat in voor de ontwikkeling, coördinatie en uitvoering van een fondsenwervingsbeleid.
– Je bedenkt en ontwikkelt fondsenwervingscampagnes en voert ze ook uit.
– Je helpt met de uitwerking van een strategie voor de ontwikkeling van nieuwe woonprojecten op basis van burgerinvesteringen en bedenkt daar een aangepaste communicatiestrategie voor.
– Je ondersteunt bij de organisatie van evenementen
– Je bedenkt en implementeert de algemene strategie rond grote schenkers en rond legaten
– Je initieert en onderhoudt persoonlijke relaties met de grote schenkers en bouwt met hen een vertrouwensband uit.
– Je bouwt relaties op met potentiële erflaters, je verleent advies op maat en staat in voor de opvolging van de dossiers.

Communicatie

Als verantwoordelijke voor de communicatie professionaliseer je ons extern communicatiebeleid.
Je doet aan visieontwikkeling, planning, operationele uitwerking en budgetbeheer op het vlak van communicatie. Daarbij richt je je tot onze leden (kandidaat-kopers), tot ons breder netwerk, en tot potentiële schenkers en investeerders.
– Je staat in voor de ontwikkeling van een communicatiebeleid en een huisstijl.
– Je ontwikkelt een content strategie.
– Je coördineert en ontwikkelt publicaties en communicatiemateriaal (brochure, flyers, affiches).
– Je beheert en actualiseert de website, digitale nieuwsbrief en sociale media.
– Je onderhoudt perscontacten en bouwt een netwerk uit.

Je profiel
– Je onderschrijft de waarden en visie van onze vereniging en wil je talenten daarvoor inzetten
– Je beschikt over een relevant bachelor en/of masterdiploma
– Je hebt relevante ervaring in een gelijkaardige functie.
– Je hebt een uitstekende kennis van Frans en kan vlot communiceren in Nederlands en Engels.
– Je bent thuis in social media.
– Je hebt voldoende kennis van Microsoft office (Word, Excel, Outlook…).
– Kennis van Photoshop, Indesign, WordPress en het gebruik van een databanksystem zijn pluspunten.
– Je hebt een vlotte pen.
– Je kan je stijl aanpassen aan verschillende doelpublieken.
– Je bent sterk in het uitdenken van overtuigende concepten en ideeën.
– Je kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
– Je bent stressbestendig werkt snel en kan omgaan met deadlines.
– Je bent creatief.
– Je bent sterk in onderhandelen en overtuigen.
– Je hebt kennis van het erf- en schenkingsrecht of bent bereid je in te werken in de materie.
– Je kan goed luisteren en je bent empathisch.
– Je bent betrouwbaar en discreet.

Wij bieden:
– een boeiende baan in een innovatieve sector in volle ontwikkeling
– een job binnen een gedreven team.
– Een contract van bepaalde duur, 0,6 voltijdsequivalent (2 jaar met mogelijkheid tot verlenging)
– indiensttreding vanaf 1 januari 2019
– Verloning: volgens het PC 319.00

Soliciteren:
Stuur voor 15 november je CV en motivatiebrief naar geert.depauw@cltb.be
– Wil je bijkomende informatie: stuur een mail naar hetzelfde adres of bel ons op 02/840 61 49
– Meer informatie over onze werking vind je op www.cltb.be

Email This Page